Startup uzņēmumiem palīdz socionikas tehnoloģijas

Kad tikko ir izveidots cerīgs uzņēmums ar fantastisku ideju vai tehnoloģiju, uzreiz ir vietā jautājums par to, kas šo ideju realizēs. Kamēr cilvēks ir jauns un savas idejas iedvesmots, viņš ir gatavs visu darīt saviem spēkiem un negulēt diennaktīm, lai tikai ātrāk nonāktu pie sava galamērķa. Tomēr tā darbojoties pēc neilga laika atklājas, ka ideja ir fantastisksa, tomēr tādas īstas izpratnes par to, kā  to realizēt, viņam nav, ar laiku tas sāk mazināt darba sparu, un iecerētais mērķis sāk izskatīties tāls un neaizsniedzams.

Bez tā visa vēl investori nāk ar savām interesēm un taujā pēc peļņas, tāpēc drīz vien jaunais entuziasts pazaudē ticību saviem spēkiem, jo liekās, ka nekas vairs nenotiek tā, kā bija izsapņots.

Patiesībā jau izmisumam nav pamata, jo zināšanas par cilvēku spējām un talantiem var ļoti ātri atrisināt visas galvassāpes. Katrs no mums ir radīts kādam noteiktam uzdevumam.

Piemēram, Ansim labi padodas programmēšana, tāpēc viņš kā rotaļājoties “uzcep” superaplikāciju, kas dažu sekunžu laikā spēj sakārtot visu uzņēmuma lietvedību. Ansis ir ekstāzē par savu izgudrojumu, arī draugi viņā jau saredz nākamo miljonāru, tāpēc tiek izlemts, ka ir jādibina uzņēmums, lai jau ātrāk sāktu pelnīt ar šo lielisko produktu. Ansis saprot, ka kaut kā pasaulei būtu par to jādara zināms, tomēr slavēt savu gara darbu viņam ir nedaudz kauns, kur nu vēl doties personīgi uzrunāt potenciālos klientus. No domas vien par to Ansim paliek šķērma dūša. Kā alternatīvu Ansis uztaisa mājaslapu un sāk gaidīt klientu zvanus un epastus.  Tas nav pārāk iedarbīgi, tāpēc Ansis sakož zobus, pārvar kaunu, apspiež savu lepnumu un norunā pāris tikšanās pie pazīstamiem uzņēmējiem, lai pats visu sīki un smalki izstāstītu par savu superaplikāciju. Pazīstamie uzņēmēji izrādās ne visai attapīgi, tāpēc “nepavelkas” un Anša aplikāciju nepērk. Ansis apvainojas, tomēr nepadodas un, no jauna saņēmies, atkal iet pie klientiem. Dažkārt viņš satiek kādu radniecīgu dvēseli, kas no pusvārda novērtē Anša piedāvātos labumus, tomēr biežāk viņa pārdošanas talants atsitās kā pingponga bumbiņas pret sienu. Retie panākumi iedrošina Ansi uzrunāt investorus, kas notic un ierodas ne tikai ar savu naudu, bet arī saviem nosacījumiem – esot vajadzīga pārdošanas komanda un produkta mārketings. Ansis pieņem darbā dažus savus draugus, kas arī ir intelektuāli cilvēki, un tagad Ansim ir komanda, kurā sevi piesaka lēnprātīgais pārdevējs Georgs un lādzīgais mārketinga speciālists Guntis. Viņi organizē ļoti sakarīgas iknedēļas tikšanās, kurās apspriež pārdošanas stratēģiju un piemērotākos mārketinga instrumentus. Sapulces parasti ir dziļas, gudras, tiek apsriests viss, ko nevajag darīt un kādas kļūdas nevajadzētu pieļaut. Tomēr tā pa īstam pie klientiem neviens neiet un darbi buksē nu jau ar trīskāršu jaudu.

Tieši šajā brīdim Ansim ir jāizdara lielā izvēle – turpināt tāpat un lēnām izlaist garu vai arī saprast, kur tieši ir kļūda un to steidzami novērst, lai beidzot sāktu strādāt un pelnīt.

Lieliski, ja uzņēmējam nāk talkā kāds instruments, ar kura palīdzību viņš pats var labāk iepazīt sevi un savu spēju robežas. Tāpat tas ir akūti nepieciešams izvēloties savu komandu. Lai neeksperimentētu un jau uzreiz izvēlētos trāpīgi, ir ļoti gudri pielietot, piemēram, socionikas tehnoloģijas. Pirmkārt, tās palīdz ieraudzīt cita cilvēka talantus un spējas vēl pirms viņš ir uzsācis darbu, kā arī novērtēt, ka viens nav karotājs. Otrkārt, ļoti svarīgi arī ņemt vērā, ka pulcējot ap sevi sev līdzīgos, tikai vairosi pats savas vājās vietas, bet papildinājuma un vājo vietu atbalsta šādā komandā nebūs.

Ja pats esi prāta cilvēks, kas augstu vērtē intelektu, tad apzinies, ka iespaidīgiem pārdošanas rezultātiem ir nepieciešams šo zinātņu akadēmijas gaisotni atšķaidīt ar emocijām un caursišanas spēju, citādi tālāk par laboratoriju netiksi.

Tāpat ņem vērā, ka šis emociju cilvēks tev paralēli nespēs nodarboties ar grāmatvedību, vai citām atskaitēm, jo tur savukārt vajadzīgas vēl citas īpašības. Zināt un pielietot savas stiprās puses nozīmē nepārdegt un pa pašu īsāko ceļu sasniegt nospraustās virsotnes.

Lai Ansis izveidotu savu mērķtiecīgo komandu, viņam ir godīgi jānovērtē pašam savas spējas un vājās vietas, kā arī jāsaprot, ka ar to lieliski var tikt galā cita tipa cilvēki. Viens cilvēks nekad nebūs talantīgs visās iespējamajās jomās.

Gudras un mērķtiecīgas komandas ļoti ātri novērtē un pielieto socionikas tehnoloģijas, lai labāk iepazītu viens otru, iemācītos runāt un netikt pārprastiem, dalītu darba pienākumus tā, lai katrs justos visvajadzīgākais un visātrāk atnestu uzņēmumam vislielāko peļņu.

Katram ir jādara tas, kam viņš no dabas ir radīts – ideju ģeneratori rada idejas, bet tās jāīsteno tiem, kam tas padodas labāk. Tad tiešām visas lieliskās idejas piedzīvos panākumus, pārdevēji pārdos ar uzviju, bet uzņēmēji iekaros savas slavas virsotnes!

Nav komentāru

Pievienot komentāru